#2 Skaffa en hobby

Min pappa berättar alltid om att när han var barn hade alla en hobby. Något som man gjorde lite då och då. En hobby definieras enligt wikipedia (tro't om ni vill): En hobby är en aktivitet man utför på sin fritid för nöjes skull.

Får man betalt för detta, har man tagit det första steget från hobby till arbete. En hobby, till skillnad från arbete, innebär inget tvång, utan baseras på frivillighet. En hobby kan dock övergå i mani, och då upphör frivilligheten.

Exempel på en hobby kan vara att samla på något, scrapbooka, pärla, spela spel, fotografera, sticka m.m. Låt fantasin och kreativiteten flöda!

(Ursäkta bildkvalitén)

Tid: När du vill, så länge du vill
Kostnad: Från gratis och uppåt
Nackdelar: Du kanske inte hittar en hobby som du finner rolig.
Fördelar: Du kan få enorma skills på just det du håller på med. Det är tillfredsställande och gör att du kan koppla bort från vardagen.


Kommentarer
Postat av: tove

min hobby just nu är att sticka. jag gillar också att göra pärlplattor och pyssel i allmänhet.

jag har också som hobby att dansa.

jepp, det var det!

2010-01-14 @ 16:28:36
URL: http://365ume.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0