#16 Skriv dina djupaste känslor i snön

Snöstorm i hela Skåne idag. Jag trotsade stormen och gick ut för att känna på snön. Det är ju inte varje dag man ser så mycket snö här i Staffanstorp.  Eftersom det är allt för kallt för kramsnö så går det inte att bygga några lyktor eller snögubbar. Det fick istället bli en vacker snöängel. Skrev även ett fint hej bredvid ängeln. Gick sedan vidare på min lilla stormpromenad. Efter en stund var jag tillbaka på samma ställe som jag gjort min snöängel, den hade nu blåst bort.

Det slog mig då att här kan jag skriva saker och ingen kommer någonsin få reda på det. Ibland kan man få känslan av att bara vilja skriva av sig de allra jobbigaste sakerna man bär på, men dock ska ingen annan veta dessa saker. En blogg är då alldeles för lättilgänglig och en dagbok kan lätt hamna i fel händer.

Passa på nu innan stormen försvinner. Skriv ner det där du vill ingen anna ska veta. Efter en stund är det bara du och vinden som känner till det.



Tid: Beror på hur mycket du vill skriva. Allt från en minut till en kvart.
Kostnad: Gratis.
Nackdelar: Kallt.
Fördelar: Du "får ut" dina känslor. Du får frisk luft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0