#27 dela med dig eller få någon annan att dela med sig

Eftersom många människor i Staffanstorp och i andra städer varje dag pendlar fram och tillbaka till skola och jobb tänkte jag nu i fem dagar skriva om något som man kan göra vid eller på kollektivtrafiken.

Detta är inte min idé, men jag lånar den. De flesta gnäller om att det är för dyrt att åka buss (vilket jag kan tycka att det inte är). jag tror knappast att Skånetrafiken kommer sänka sina priser så istället får vi vara lite smarta opch hjälpa varandra.

För ni vet när man ska åka någonstans och man i de flest fall köper en biljett till stället. När man sen åkt dit man ska har man kvar sin biljett/kvitto. Tiden har i de flesta fall inte gått ut då utan man kan fortsätta åka på den. Eftersom man inte själv ska använda den den tiden kan man ju låta någon annan gör det. Så jag uppmanar er nu att göra ställen där man kan hänga upp busskvitton eller om det redan finns hänga upp era busskvitton där. Nästa gång ni åker buss kanske någon snäll människa hängt upp ett kvitto där som du kan ta och du slipper då betala den bussresan!


Såhär såg den ut som jag gjorde.

Tid: under 30 minuter
Kostnad: Vad kostar klädknypor?
Nackdelar: Skånetrafiken kan bli gnälliga för att vi har hittat ett kryphål. Någon kanske river ner din upphänginganordning.
Fördelar: Det blir billigare att åka buss. Vi hjälper varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0